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Vendor Support Analyst

Loblaw Companies Ltd - Head Office

This is a Contract position in Brampton, ON posted March 10, 2021.

Lieu:

1 Presidents Choice Circle, Brampton, Ontario, L6Y 5S5

C’est toute une décision que de se joindre à une entreprise. Nous offrons des perspectives d’emploi à des personnes qui, comme vous, sont travaillantes, dynamiques et fiables.

Pourquoi ce role est-il important?

Reporting to the Director, Loyalty Program Management, this is role that will support in the launch of the new Loblaw Data Insights & Analytics (LDIA) Portal.  The individual will focus primarily on supporting vendor relationships with ongoing management of data tool training, technical support trouble shooting, data interface questions and general inquiries.  The Vendor Support Analyst will support with various tasks accountable for servicing vendors’ regular needs and queries.

What you’ll do:

  • Provide vendor relationship support in a timely and accurate manner for data users and general vendor loyalty queries, including technical, financial and legal for 300+ CPG vendors
  • Support the gathering and documentation of such processes
  • Proactively highlight opportunities to develop and enhance existing tools and processes
  • Support the delivery of relevant training programs that educates and engages vendors
  • Work cross-functionally with internal stakeholders (Data Operations, Technical Developers, Category Management) to support vendor relationship management and help triage issues that arise

What you’ll need:

  • A post-secondary education equivalent to a university degree in business
  • 2-3 years of experience in CPG or Retail role dealing with POS data and/or in a support role
  • Strong working knowledge of Retail/CPG POS data (such as Precima Top Shelf, Nielsen MarketTrack or alternative retail data platforms)
  • A passion for customer service, with an ability to communicate effectively to both internal and external stakeholders
  • Proven problem resolution and critical thinking skills
  • Extremely well organized, able to multi-task and prioritize workload
  • Initiative to suggest process or report improvements
  • Ability to speak French is an asset

Comment Réussir:

Chez Loblaw, nous recherchons toujours des personnes formidables pour continuellement renforcer notre culture.  Nous croyons que les gens formidables façonnent nos valeurs, sont authentiques, bâtissent la confiance et créent des liens.   

Si cela vous ressemble et que vous êtes ouvert d’esprit, que vous avez une bonne attitude face aux changements et que vous aimez les défis d’un environnement de travail aux détails dynamiques, postulez aujourd’hui.

En outre, nous croyons que la conformité aux lois consiste à faire ce qu’il faut. Le respect de la loi fait partie de notre Code de conduite; il renforce ce que nos clients et nos parties prenantes attendent de nous.

Type d’emploi:

Temps plein

Role:

Poste régulier

Loblaw considère que la diversité culturelle du Canada est une source de fierté nationale et un symbole de force. Nous nous sommes donné comme priorité de refléter la diversité croissante du Canada dans les produits que nous vendons, les gens que nous embauchons et notre culture d’entreprise. Des accommodements sont disponibles sur demande pour les postulants et collègues atteints d’un handicap.

Remarque : Si vous avez accès à Libre-service de l’employé (ESS) dans Workday, veuillez postuler à cet emploi en utilisant l’application Workday.